fredag 8 juni 2012

Farfarsskjorta



En ljusblå farfar skjorta med smala ränder i ett tunt härligt bomullstyg. Så där härligt tunn som en sommarskjorta ska vara. Sen får den gärna vara lite skrynklig också, med slarvigt uppvikta ärmar.

Farfars skjorta vill jag nog kalla den och den finns nu på hemsidan. Perfekt till sommarens alla grillfester och kalas.

Vinterns långbyxor som hade stora hål på knäna har klippts av och gjorts till kortbyxor. Istället för att sy en kant har jag vikt upp dem några gånger så där som de ska se ut nu.
Favvokepsen tar han på sig varje dag och  innan han går till skolan tittar han sig lite snabbt i spegeln. Glasögonen är inte så viktiga, de tar han på sig när han hittar dem för de brukar vara lite överallt i hemmet. Just dessa kommer från H&M, även kepsen är därifrån men det var nog från förra säsongen. 

Fåfäng är han trots att han bara är 9-år. Han har fått för sig att det inte är fint med mörka ringar under ögon eller ruffsigt hår. Håret plattas till perfekt om han får ligga kvar i sängen och dra sig lagom läge varje morgon.

Trevlig helg på er!

7 kommentarer:

  1. snygg skjorta... och härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Verkligen snygg skjorta. Och vilken stilig son :)

    SvaraRadera
  3. Snygga coola sonen matchar den fina outfiten perfekt.

    Sommarkänslan i bilderna värmer än upp till Lappland där termometern visar ynka 7 plusgrader, långkallingar på trots 9:e juni.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Urhärlig skjorta, min tanke går till bullerbybarnen av någon anledning.
    Du har så otroligt fina barn, och sonen ser bara så cool ut där han sitter med solbriller och keps och sköna sommarkläder.

    /Moni

    SvaraRadera
  5. Jättefin skjorta! Alla dina saker är så otroligt vackra och välgjorda. Jag önskar att mina barn skulle vilja klä sig i så fantastiska kläder, men det är bara hello kitty som gäller här...

    SvaraRadera
  6. Så fIn skjorta på en fin pojke! Lite gammaldags men ändå rätt i tiden! / Annika

    SvaraRadera
  7. Det är den allra finaste modellen på pojkskjortor tycker jag. Ja, till vuxna också faktiskt :)

    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!