måndag 2 juli 2012

Mina älskade röda träskor



Jag är så väldigt glad över mina röda träskor. De används flitigt varenda dag tillsammans med ett rött flätat läderskärp som passar fint både till byxor och klänning. Byxorna sydde jag tidigt i våras och jag har inte varit helt nöjd med dem, då den dolda dragkedjan mitt bak inte alls ville bli bra. Men nu är den iallafall lite snyggare och de används också ofta. Istället för inprovningar i midjesömmen har jag vridit ner dem i sidsömmen för att få en liten detalj på de annars väldigt enkla och ficklösa byxorna. 

Hoppas ni alla haft en trevlig helg, det blev ju faktiskt lite sommar. Vi har verkligen haft en sån där  familjehelg och det är inte ofta det händer. Vi har fikat hos barnens faster Lisa, ätit en god grillmiddag på Långbro värdshus, lunchat och badat lite i Kenneths pappas pool, gjort egen söndagspizza med min mamma, hälsat på min pappa och åkt en sväng till tippen för att slänga lite gammalt jox. Ja, tippen kanske inte var någon direkt familjesak men vi är nu alla glada över att det är lite mindre skräp i carporten.

Önskar er en solig, härlig dag!
 
Mia

6 kommentarer:

  1. Vilka snygga träskor... på en snygg brud:)

    SvaraRadera
  2. Bra tips med att dra ner bakbiten i sidan för en inprovning kan ju känns lite "tjock".

    SvaraRadera
  3. Snyggt och så snyggt med rött. Jag har sällan rött på mig men just idag har jag en röd klänning. Jag känner mig faktiskt riktigt fin! :-)

    SvaraRadera
  4. Men vilka snygga!!
    Vad är det för märke? Hade gärna haft dessa i brunt!

    SvaraRadera
  5. Så snygga byxor och läckert med röda träskor till!

    SvaraRadera
  6. Underbara träskor! Det är nog så ändå att "rött är sött" ! / Annika

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!