tisdag 4 januari 2011

Virkade grönsaker

Barnens lekkök har fått lite ny mat i form av virkade grönsaker från Rice.

Trälådorna är köpta i Japan, likaså salt och papparkaren i trä som låter när man skakar på dem.

en knippe sparris,

och en knippe morötter lades i kundkorgen. Ser ni rottrådarna längst ner på moroten?

De fina virkade grönsakerna kommer från Lilla Tussillagos butik som ni hittar till här. När ni ändå är inne i butiken, missa då inte de roliga tvålarna hon säljer. Kanske något att ha i presentskåpet till kommande kalas....

9 kommentarer:

  1. Åh, blev allt lite avis på de fina salt o pepparkaren...kan de finnas att beställa någonstans? Grönsakerna ser ut att vara prima, hos mig hade de nog tyvärr blivit kattleksaker, grymt snygga sådana dock ;.)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga grönsaker!
    Ska kika in och kolla butiken!
    Hoppas att du har en fin dag!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Så söta dom är! Och vilken uuuunderbar plåtburk som står där bredvid.

    Ha en skön dag

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  4. Åh vilket mysigt kök! Kan tänka mig att där lagas den mest fantastiska mat, särskilt med så fina råvaror! =)

    SvaraRadera
  5. Åh, så fina saker, gillade både lådorna och grönsakerna jättemycket!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Jättefina grönsaker. Jag var in hos Tussilago och var tvungen att kolla in tvålarna och kände mig lite skeptisk, hur kul kan tvålar vara? Men de var ju helt galna. Lite glasstvål får kanske ungarna tvätta händerna lite oftare...Erat barnkök är fantastiskt fint.

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga grönsaker. De flesta virkade låtsasmat man hittar är ju kakor och sötsaker. Bra att någon tillverkar även hälsosammare alternativ!
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  8. Hej Mia!
    God fortsättning!

    Vilka fina grönsaker:)

    Såg att du har en utlottning, måste ju såklart vara med i den, vi gillar ju Kinoko här i familjen:)Ska in o anmäla mig på studs!

    Ha en fortsatt trevlig vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Så söta grönsaker!! Passar ju mycket bra i barnens härliga kök!

    Jag är ingen mästare på bildbehandling men lär mig så smått. Picnik.com är mycket lättarbetat tycker jag dock.

    Kram Cia

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!