lördag 17 oktober 2009

napphållare

Förra lördagen när jag satt och sydde behövdes en paus i ärmsömnaden. Kameran strulade och det blev inget inlägg. Såg att någon skrivit om napphållare idag och kom på att jag inte lagt in denna bild ännu. Det blev en nappållare av resttyger från den prickiga kjolen. På denna variant som är ett prov sätts nappen sätts fast med tryckknapp istället för gummiring. Men jag har tänkt beställa gummiringar istället eftersom de passar fler olika typer av nappar. Kom på att jag kunde ha gjort hängslen till kjolen när jag såg den ligga bredvid vid fotograferingen. Det skulle kunna bli gulligt.
Vill ni se kjolen på klicka här.
Nu skall jag återgå till min hemsida som jag håller på att göra om. Hoppas att den blir färdig i helgen eller början på nästa vecka. Det är så mycket som inte finns med på den gamla.

3 kommentarer:

  1. Hej Mia!
    Vilken söt napphållare:)

    När jag blir moster igen i slutet av januari ska jag beställa något av dig till bebben! Extra kul att ge bort något som inte är massproducerat av H&M!

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Fin napphållare! Tack för beskrivning av sprund nedan, det är alltid bra att få lära sig lite trix.

    SvaraRadera
  3. Hej du! Jag bara älskar det prickiga tyget. Det är så snyggt. Ha en bra söndagskväll! /petra.h

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!