lördag 22 februari 2014

Vi bygger en stad i trä






Vi har ett rum för lite i vårt hus, fast ändå inte. För hemma hos oss vill egentligen ingen vara ensam, så egentligen skulle man kunna säga att vi har tre rum för mycket. Fast nu har alla ett eget rum  förutom den lilla och han kommer inte att behöva något på ett tag. Men en lekhörna är ju väldans bra att ha. Gärna där vi alla är mest, så den fick bli i vardagsrummet.

Vårt tennisracket har jag ju redan visat, det med luftballongerna. Nu har jag också äntligen målat de där husen inspirerad av Petra. Mina är än så länge bara svarta, färgerna kommer när jag bestämt mig för hur det skall se ut i fönstren. Sängen köpte vi för en billig peng innan jul och den fick alltså bli myshörna med kuddar och böcker.

Den färglada vimpeln på tennisracket har jag gjort själv och girlangen med runda prickar kommer att finnas på nya hemsidan.

Kul att ni var så många som ville ha en lite sömnadstips. Jag lovar att det kommer, kanske inte de närmaste dagarna men inom några veckor.

Nu tar vi helg hemma och tar hand om den lilla som fick en tråkig present på ettårsdagen....  höstblåsor.

4 kommentarer:

  1. UNDERBART!!! Och helt rätt med en mysplats i vardagsrummet....hade vi haft bara en liiiiten kvadratmeter över så hade jag så gärna velat ha det precis så. Men 4 personer på 60 kvadrat....vi har INTE 3 rum för mycket;)

    Kram och tack för all din härliga inspiration.

    SvaraRadera
  2. Så alldeles fantastiskt fint! Älskar luftballongerna.

    SvaraRadera
  3. Hello ! Lot of poetics surprises. ❊ ☞ have a look on my e-store ! : http://audreylcreation.tictail.com/ ❤︎ ❊

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!