torsdag 19 maj 2016

Ett bord med spetsdukar


Eftersom det mesta fick flytta till den lilla affären och fylla ut de där alla kvadratmetrarna blev det väldans tomt i både hus och lekstuga. Och lycka när vi gjorde ett litet snabbt besök på myrorna och hittade en pall och ett litet sidobord för 100kr. 


Bordet målades vitt och  bordsskivan målade jag blått med målade spetsdukar.


I lådan klistrade jag lite blommig dekorplast.


Hej där,

ja lite så såg de ut innan jag fick för mig att måla dem. Bordet är nog det som gjorts om mest och den där pallen målade jag bara ovansidan på men jag tror nog bestämt att allt får bli vitt. För när det väl stod där i lekstugan kändes det inte riktig som jag trodde det skulle göra. Och med liten blå dyna så ser den ju faktisk inte så vit och tom ut tänker jag.



Spetsduksmönstret gjorde jag såhär.

# Välj ut olika storlekar på sån tårtdekorpapper. Finns ofta i vanliga mataffärer. 

#Blöt tårtpappret snabbt under kranen och lägg på önskad plats på bordet

# Tryck försiktigt (dutta) ut bubblor med en tunn bomullstrasa så sugs även värsta överskottsvattnet bort.

# Sen duttar du i färg med pensel eller svamp i hålen.

# När du tycker du är färdig drar du bort tårtpappret. Och bästa blir det om du tar bort det medans färgen är blöt för annars fastnar pappret på vissa platser.

# Låt torka och sen är bordet redo för massa härliga fikastunder.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!