onsdag 11 maj 2016

Ett rutigt golv till lekstugan



Förra sommaren hade jag en önskan på att måla golvet i lekstugan rutigt. Men jag han inte mer än rita ut rutorna innan vintern kom.  


Så när det började bli varmare tejpade jag upp de där ritade rutorna och målade dem.



Och jag är såå nöjd. Blev så mycket bättre än jag tänkte mig.


För att hålla värsta smutsen ute gjorde jag en liten molnmatta av en bit heltäckningsmatta vi hade över efter att jag gjort den stora hallmattan.


Och några har ju redan sett detta på instagram och jag fick en kommentar på om det inte hade varit lättare att måla allt vitt och sedan tejpa och endast måla de grå. Och självklart hade det varit lättare ibland får man de bra tipsen efter. Men så var det ju så att jag redan målat alla rutor och inte kände för att måla över och mäta om. Och tidsmässigt var det nog inte så stor skillnad om jag gjort om. Men om jag någon gång skall måla rutor gör jag det lättaste och målar ena färgen på hela golvet och tejpar den andra.




1 kommentar:

  1. Visst är det typiskt att man får de riktigt bra tipsen när man redan gjort klart på ett krångligare sätt... snyggt blev det ju även på ditt sätt!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!