måndag 16 maj 2016

Snickrade en liten spis


Den nya köksbänken och spisen i lekstugan som snickrats ihop av saker jag hade hemma.


Och ibland har man ju lite tur att en mdf spillbit liksom räcker sådär precis till det man behöver. Även om det blir en lite skarv med hål men som man lätt fyller i med en bit board som även det hittades i gömmorna.  Så det där med att spara saker är ju inte alltid som dumt även om man ibland blir galen på alla de där bra att ha sakerna emelanåt. Och för att göra spisen  lite roligare sågade jag ur luckan som ett moln och satte ett handtag av små träkulor.


En plats för bakplåt finns i ugnen och här ser ni även insidan på ugnen. Jag har använt mig av en bit plast från en gammal kartong som jag limmat fast innan jag sedan spikade. 



Spisplattor av kork målad med svart färg. En knopp och dekorplast får vara knappar till spisplattor och värmeplattan.

 Den blev ju lite sned och så men är det ett hemmabygge skall det väl ändå se ut som det också tänker jag. Jag gillar den massor och den passar så väldans bra in i lekstugan. Och nu så har vi även köpt lite möbler till lekstugan som jag målat. Inte helt klart men snart så är det färdigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!