torsdag 3 mars 2011

Vårt minikontor

Nu är minkontoret färdigt. Det är här räkningar betalas, blogginlägg skrivs, datorspel spelas (barnen). Helt enkelt allt som datorn används till.

De klädda pärmarna har ni ju sett tidigare, likaså lampan. Nytt för i dag är korgen för diverse småkrafs och lådhandtagen som nu målats vita.

Vår gamla vardagsrumsmatta har fått flytta hit och värmer kalla fötter samtidigt som det ger en väldigt mysig ombonad känsla. Stolen är en av de fyra vi hade när jag växte upp och en gång i tiden var de gröna. Jag minns fortfarande när min mamma stod i köket och målade om dem. Jag och min syster fick hjälpa till att måla trots att det var lackfärg. Telefonen ringer och mamma pratar lite för länge och helt plötsligt målar vi på varandra istället för stolarna. Ni kan tänka er hur jobbigt det var att tvätta bort färgen med lacknafta. Att vi nästan täckt kropparna med vit färg gjorde det inte lättare.

Idag blir det en utflykt till Nordiska museet som har ett jättemysigt lekrum för barn. Härligt med lov utan tider och bara få vara.

7 kommentarer:

  1. Jättefint minikontor! Pärmarna är så läckra, ska titta lite närmre på dem..

    Ha en bra dag på museét! Tina

    SvaraRadera
  2. Fin liten plats ! Nu hade jag visst missat flera inlagg de sista dagarna. Lampan nedan blev superfin, sagolik faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Oh wow! Har nog aldrig sett ett sånt fint kontor!! Älskar pärmarna..

    SvaraRadera
  4. Åå så vårfint och fräscht det var i den hörnan..Blir allt lättare att betala räkningar nu :)

    Ha en bra dag på museumet!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig hörna, ljust och fräscht men ändå lite färger som piggar upp!
    Lampan i förra inlägget är också supersnygg, vad du kan!
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  6. hej! vilken fin blog du har!
    så inspirerande!
    hoppas det är okej att jag lägger till dej i min bloglista?
    ulrika

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart litet minikontor! Nu fick jag inspiration till vårt eget minikontor som än så länge är obefintligt men förhoppningsvis ska bli klart, eller ens påbörjat, någon dag snart :-)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!