onsdag 10 december 2014

En paus i kaos




Förra veckan julfixades det lite smått. Vi började med att dekorera mandariner med nejlikor.


Sedan fick vi för oss att öva på att göra göra tjusiga lackmärken. Det tog sin lilla tid och både bord och ljus fick storstädas efter. Men så helt plötsligt lyckades vi göra jämna fina märken.


Liten stod i sitt lilla kök och skar frukter.


Och bara för att vi julpysslade tänkte vi att julfika vore gott. Tur att vi fyllt frys och kakburkar redan innan advent.


Och julgröt gjorde vi av nytt ris jag hittade i affären. Av ris som redan ångat, delats och torkats vilket gör att det går jättefort att göra egen risgrynsgröt.


Mandlar hade vi inga men det gick ju lika bra med cocosflagor.


Ja, det är ju lite kaos hemma hos oss nu. Ingen ordning på någonting och alltid bara en vuxen ensam med barnen varje kväll. Men det blir så med den där julmarknaden som är öppen alla dagar fram till kl 18 på kvällen. I år blev det ännu lite mer då jag har min lilla webbutik att ta hand om. Sedan har vi mörkret som gör det helt omöjligt att fotografera. Men så kom jag på att det är lite fint med kvällsbilder också, det känns lite juligt på något vis. För det är ju så det är..... mörkt liksom.

3 kommentarer:

  1. Mörkt... Men ändå så mysigt verkar det som. Här jobbar min man många kvällar just nu och jag ser fram emot den där långa ledigheten tillsammans som snart kommer!

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha väldigt mysigt, trots mörkret! Hur gammal är din yngsta nu? Det känns som om han ligger snäppet före Ullharen i mycket. (Ullharen är 1,5 nästa vecka)

    SvaraRadera
  3. Så mysigt och fint och stämningsfullt! / Annika

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!