måndag 30 mars 2009

trädgårdsmässan

Det lilla slagbordet som var tänkt till barnen har nu förvandlats till mitt planteringsbord, det uppskattas även av barnen som fått plantera vitlök. Den vita långa krukan innehåller en varsin vitlöksklyfta. Lille Leonard tycker att det är kul med något ätbart och går gärna dit för att smaka på vitlökstråna, då luktar det vitlök upp till övervåningen, men det är ingen långvarig doft.





Var på trädgårdsmässan i helgen, hade med mig Elliot som är intresserad av växter. Han tyckte att det var roligt i 2 timmar sedan ville han hem. Jag hade nog kunnat gå runt en helg dag eller flera om jag haft tid och pengar. Köpen jag gjorde var bla en orkidee av bröddeg som en kvinna gjort själv, den ser så riktig ut. Om du vill se mer saker hon gjort så kan du gå in på hennes hemsida http://pratoom.se/. Det andra jag köpte som inte var en direkt växt var bivax, med det kunde man göra egen hudkräm genom att blanda det med kallpressad olja. Eftersom jag är så ivrig så satte jag igång att göra krämen mitt i den röriga middagstiden. Ensam hemma med tre hungriga barn får jag för mig att smälta ner vaxet i oljan, kanske inte den bästa timingen men det gick. Jag hittade en burk i mitt skåp med "bra att ha burkar till ifall att jag..."skåp, tog bort etiketten och klistrade på en ny och satte igång att röra. Man skulle röra tills vaxet smält och medans det kallnade annars skulle det bli grynigt. Nu är det bara att smörja in torra vinter händer. Annorlunda present att ge bort. En äppelympnings kvist blev det också och lite ranunkel frön/lökar, och massa tips och inspiration.

1 kommentar:

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!