lördag 11 april 2009

GLAD PÅSK!!!



Den här vintern har varit mossans favoritvinter,vår gräsmatta som inte var i bästa skicket när vi flyttade in för 1 1\2 år sedan är lite grönare på vissa ställen. Det är inte gräset som är grönt utan den är fullt av tjock mossa. Det enda bra med den var att jag kunde använda den som dekoration i blomster planteringar. Påskliljor i kopp på trappan, eller en liten blomma till far och mor och svärföräldrar. De gamla björkkvistarna på marken kom också till användning, likaså de uppätna äggen. Jag har sparat en hörna med mossa till vintern då jag skall använda den till julkorgarna.



Barnen gick påsk kärring på skärtorsdagen med de andra grannarna och pappa, jag var inne och städade. Den ända bilden Kenneth lyckades ta var denna på Juliette resten finns på film. Jag skall se om det går att lägga in en snutt av den. Elliot hade sin prinsmantel och häxhatt och Leonard var bara målad












Barnens påskpyssel på kyrkans barntimmar och mitt pyssel med koppar köpta på tre små rum i fullersta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!