torsdag 21 maj 2009

gurka

Det är inte ofta jag tycker att jag börjar på något och sedan undrar hur jag skall hinna göra färdigt det. Men mitt lilla växthus/drivhus känns som ett evighets projekt och fönstret i vardagsrummet börjar bli fullt. Jag vet inte vad som är viktigast, tunikorna och sommarhattarna som måste bli färdiga, så de kan fotas och sättas in på nya hemsidan som behöver justeras lite. Eller det röriga fönstret i vardagsrummet som måste tömmas för att jag skall kunna koncentrera mig på något annat. Vi kommer iallafall att ha tomater hela sommaren och om resterande gurkor växer lika fort och bra som denna kommer vi att kunna äta en gurka om dagen. Melonerna, paprikorna och psysalisarna är lite tröga. Grönsakslandet växer så det knakar och rucculan går nog att skörda snart.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!