torsdag 4 juni 2009

rabarber x 3

Vår rabarber vi planterade förra året, den har inte blivit så stor vi får hoppas att den växer tillsig lite. Kanske är det för att jag glömde vattna den med utspäd urin, som det stod att man skulle göra. Jag tror inte den äldsta killen skule äta det om jag gjorde det. Han hade svårt att äta ägg efter att ha varit i ett hönshus.







Tills mina har växt tillsig har jag fått av min mamma och allt går att använda. Bladen gjorde la jag finbetong på och det blev fina dekorationer i trädgården. Gjorde även ett fågelbad.



Stjälkarna blev en citron och rabarberpaj med lime, och yoghurt grädde. Den blev lite sur, men jag gillar surt då känns det nyttigt. Den är dekorerad med citronmelissblad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!