måndag 17 augusti 2009

badrum

Har nu äntligen målat och sytt färdigt allt i badrummet på nedervåningen. Den lilla betaltoan lagades och sattes upp. Det är en present jag fått av K för många år sedan. Den visar vad ett toalettbesök kostar (2kr), villket år den tillverkades står ej.

Tvättkorgen var ganska jobbig att måla men vit blev den till slut.

En billybokylla från barnens rum som redan hade en krok fick två till och små skyltar med barnens namn sattes upp. De fick en varsin röd \vit kökshandduk efter farmor som torkar fortare än en i frotté.
En dekorlist sattes fast i överkanten och målades vit. Draperiet sydde jag av ett gammalt nött lakan och lite ny spets sattes fast i överkanten.

Handdukskrokar köptes från Tre små rum i Fullersta (Huddinge) och är från miljögården. Hon har tyvär inte någon hemsida. Spegeln på bokhyllan är också därifrån.
Pallen hittades i tre delar för 5kr på en loppis i Gamla Stan. Jag limmade och målade den vit.
Jag tror att det är dags att köpa ny kamera nu, bilderna är lite mörka.

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Så roligt att hitta dig!
    Vilka underbara barnkläder du syr! Fint ditt badrum är med :)
    Kram och ha en fin dag!!
    Josefin

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!