onsdag 5 augusti 2009

mera vita saker

Köpte en korg i helgen och lite färg i sprayflaska. Den blågrå korgen blev vit, den var tänkt till julstjärnan i vardagsrumsfönstret som växt ur sin kruka, men passade bättre till murgrönan i hallen.


Kryddhyllan i köket har också fått vit färg men den målades. Det är en hylla mina föräldrar haft som jag tagit hand om. Det är en mahoghny hylla med vit text från spice island.

I vårt första hem där allt skulle vara i 50- tals pasteller blev den pastellgrön. I andra hemmet blev den liggandes i skåpet. Tredje lägenheten blev den sandpapprad till den mörka träfärgen för att passa in i det moderna mörka köket och i dag vitmålad. Jag målade av texten och blomrankan innan den målades sedan förde jag över det och färgade i grått, den är inte riktigt färdig ännu.

Detta är ärvt efter Kenneths farmor och farfar. Glasburkarna med lock är från ekströms och har varit fem men vi har lyckats krascha två. Den lilla glasskålen blev fin med lite havsalt blandat med alger, sesam och blåklint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!