tisdag 11 augusti 2009

vagnmadrass

Nu när sommaren börjar ta slut och hösten är på väg är det dags att förnya vagnmadrassen ( det låter jättekonstigt men jag vet inte vad jag skall kalla det). Vi har tidigare haft en fäll som varit förliten och åkt upp och ner och säckat ihop, så jag bestämmde mig för att sy något som sitter kvar. Tyget blev ett gammalt sofföverdrag jag sydde för ca 2 år sedan som aldrig blev färdigt, men vi använde det ändå.
Den ena vagnen hade även detta randig tyg under fällen, det följde med när vi fick vagnen av Lisbeth och Gunnar. Jag vet att du har sytt detta engång i tiden och att det var jättefint då men nu känns den inte helt jättebra. Jag kan inte direkt påstå att mitt är mycket bättre kanske lite mer diskret men inte något jag är stolt över.





Först passade den inte första vagnen men med några justeringar blev det bra och den andra vagnen ser inte klok ut. Den fina 50-tals vagnen blev inte jättefin. Leonard får helt enkelt frysa om rumpan eller så får jag göra ett nytt försök någongång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!