onsdag 12 augusti 2009

virka

Var på middag hos Kenneths far med fru förra veckan och fick då en snabbkurs i virkning. Har övat lite nu och det är inte jättefint. Barnen var inte på bästa humör den kvällen och jag var inte heller helt med vid snabbkursen. Jag trodde att jag skulle hinna virka några rutor och sy ihop till en fin mormorsfilt inom en vecka, men andra saker (toaletten på undervåningen) har gjorts och rutorna är ännu inte bra. Den blir kanske färdigt till jul eller så.

Den första mormorsrutan stickade jag med Lisbeth. Den är inte jättesnygg med två färger helt huller om buller, men virkningen är väl helt ok för att vara första gången. Lisbeth har virkat några virköglor (eller vad det nu heter). Tack för att du lärt mig virka, något som jag velat lära mig länge.

1 kommentar:

  1. Kul att du börjat virka.
    Har förresten en kontakt ang stickning nu om du är intresserad. Vi kan ta det sedan.

    /A-C

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!