måndag 14 september 2009

nymålat




Efter att ha haft beiga väggar i två år blev de nu vita. Spegeln är en av tre möbler är en av tre möbler vi fick vi av Kenneths bror när vi flyttade in. De andra sakerna kommer senare. Jag målade den på direkt och den fick plats i Juliettes rum först, men i brist på plats åkte den in i vårt sovrum och den stora spegeln i sovrummet fick flytta ner till köket. Det stora vita skåpet ville min mamma bli av med och jag blev jätteglad. Den har varit i trä, brun, grå, aprikos och nu vit. Man kan se spår av alla färger och jag funderar på att luta av det. Den nedersta lådan är lite trög så den står alltid lite öppen.



Lampan köpte vi på Åhlens av presentkorten vi fick i bröllopspresent den sitter lite knasigt i mitten av sovrummet. Vi skall flytta den men sladden är lite kort och det känns inte jätteviktigt just nu. Eftersom den hänger ner så mycket fastnar man ofta med armar och fingrar när man viker in kläderna i garderoberna som är gömda bakom de vita tunna gardinerna.


1 kommentar:

  1. Vad fint de vita skapet är!!
    Leonard är kanske en aning mer vanligt här än i Sverige, men här är det mest Leonhard som gäller. Med "h" alltsa, eller Leopold.
    Oftast kallas dom (Leonardarna) för Lenny här men jag kallar min pojke Leo. Mannen min ville först haft en Lennart men det ville inte jag (fast det är samma namn och uttalas ju sa pa engelska).
    Inspiration här var: Leonard Cohen, Leonard Bernstein, Leonard Nimoy & Leonard McCoy (Star Trek ;))
    Men nog med det nu....Ha en trevlig dag!! :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!