fredag 18 september 2009

höst i trädgården

Fina vita höstanemoner som väntar på att jag skall plantera ner dem, jag har inte riktigt bestämmt var de skall få bo.

Den härliga humlen jag planterade ut förra våren har fått kottar. Jag har en hane och en hona och det är bara honan tror jag som får kottar.
En höst kruka gjord av barnens gamla sanlåde förvaringssak. Allt i krukan är perenner förutom kålen. Lite gräs, alunrot och murgröna.

Min vita lavendel som jag planterade för några veckor sedan blommar fortfarande fint.

De sista jordgubbarna. Jag köpte denna jordgubbsplanta som är en sort som ger frukt hela sommaren tills frosten tar dem. Bilden ovan visar en annan sort som nu behöver gallras. Om det är någon som vill ha jordgubbsplantor är det bara att höra av sig, enda kravet är att du måste hämta dem själv.

1 kommentar:

  1. Jag tar gärna plantor. Det gör mig glad :) Kan jag hämta i veckan?

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!