måndag 21 september 2009

loppis

Nu var det länge sedan jag skrev om barnkläderna. Det är mycket under produktion och allt är lite halvfärdigt. Ni får nöja er med lite mer loppis och denna gång kommer allt från vår lilla semester i småland. Knoppbräda och hylla från Söderköping. Hinken, filmisar och mini redskap från antik och kuriosa i Gamleby.
Den rostiga emaljbaljan är från de som bor i det fina huset jag skrev om igår. Hennes mamma hade den som tvättbalja och den hade växt fast i skogen och botten var rostig och hålig. Men det gör inget eftersom jag skall ha blommor i den. Även hinken har rostat sönder i botten och det är tur, för då slipper man ha en planta guppandes i vatten när det regnat mycket. Lavendeln blev jättefin i zinkkrukan.

Knoppbrädan skall till sovrummet, hyllan till barnen, trädgårdsredskapen ut i trädgården, filmisarna ramas in, hinken färdig och baljan skall få blommor.

Nu skall jag sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!