söndag 27 september 2009

mera prickigt

Den här helgen är en av de två syhelger jag har kvar innan Kidzmarket. Kjolarna är sydda och nu är det haklappar på gång. Igår föddes denna jättesöta haklapp (om jag får berömma mig själv) i vävplast.
Har klippt ut några röda också. Bandkantningen kommer att vara röd med röd, blå med röd, blå med blå och blå med röd. Vet inte om någon förstod. Haklappen som jag sytt är blå med röd bandkantning , hjälper det?

Några blå saker som skall till min praktikant, som jag fick i veckan. Vi har en tid på 3 månader men den är ej fast. Det betyder att om hon blir erbjuden jobb avslutas praktiken eller om jag inte tycker att det funkar. Nu känner jag mig inte så stressad över Kidzmarket i Uppsala. Länk finns i sidomenyn.
Detta är lite kvällskläder. Några färdiga plagg skickades med som visningsplagg.
Två skisser som jag önskar mönster till bl a en Emil-skjorta och en overall. Lite tråd och kantband.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar prickigt och jag fattade precis! ;)

    SvaraRadera
  2. Hej du! Vilken fin haklapp. Vad roligt med praktikant, själv hade jag gjort vad som helst för att få en praktikplats inom det textila och att jobba med kläder. Hur länge har du jobbat med ditt företag? Vilken textilutbildning har du? Är lite nyfiken. Din fråga angående hårklämmorna. Jag syr fast filten, det finns två hål i själva klämman som man kan sy fast dem i. Men jag vet faktiskt inte vilket som håller bäst, lim eller sy fast dem. Jag har ju som sagt inga barn att prova på, så jag har gett bort till personer i min närhet bla för att testa dem på. Tack för tipset med slöjd länken, perfekt, de hade ju saker som inte Panduro Hobby har. Tack snälla! /petra.h

    SvaraRadera
  3. Hej Mia, jag har inte haft dubbla lager i min haklappsficka och det har funkat bra. Jag kör till och med mina i diskmaskinen, men jämfört med haklappar i hårdplast håller de inte lika länge.

    SvaraRadera
  4. jag förstodde allt, så det var inte så svart. Fina hakklapar, se vad du menar att du håller en färgkombo, en identitet som visar att vilken som helst du gör är din, kinokos lilla integritet, helt underbar!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!