söndag 20 september 2009

småland

Vi har i helgen varit i småland hos en kompis föräldrar på deras gård långt ute på landet, inga grannar och kolsvart på natten.


Pelargoner hade hon många. I varje fönster stod det minst fyra och hon hade flera olika sorter. Detta är min favorit där blommorna ser ut som små rosor. Kräftor blev det många ca 500 men 250 tillagades resten lämnades tillbaka i sjön.( jag var inte med och fångade). På kvällen hade vi kräftkalas.



De fanns även höns och barnen tyckte att det var mysigt att gå och hämta de nyvärpta äggen som fortfarande var lite varma.
Efter denna resa gjorde att jag ville flytta ut på landet kanske berodde det på det fina vädret, strålande sol och värme. En hel dag och två halvdagar var alldeles för lite.

2 kommentarer:

  1. Efter att ha tittat på alla dessa somriga bilder så önskar man att sommaren var tillbaka.... iallafall den svenska sommaren.

    SvaraRadera
  2. så härligt kan va! tack för dina trevliga besök hos mig, kram till dig!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!