torsdag 1 oktober 2009

ett halsband av nypon med lönnlövskrans

Idag sydde jag ett halsband av nypon och gjorde en krans av lönnlöv med en mitt av nypon. Löven är från trädgården men nyponen växer över gatan. När jag spikade upp den på dörren tog det stopp och jag tänkte att slår jag riktigt hårt går det, men hejdade mig av någon anledning. När jag kom in såg jag att det var glaset som tagit stopp hade jag slagit en gång till hade det förmodligen gått sönder.

Idag var det riktigt kallt och jag kände inte alls för att gå ut, men Elliot skulle till och från skolan. Precis när vi kom hem från hämtningen började det ösregna ute. Jag tyckte så synd om oss att vi bakade cocosbollar. Vi hade lite kanel och kardemumma i enligt Elliots egna recept. Bullarna bakade vi i somras. Vi brukar ha små fika när det är kallt och ruggigt ute och behöver lite extra energi, så har det varit sedan Elliot var bebis. Han förstod redan som 1,5åring var man gick när man fikade ute på stan. De viktigaste till eftermiddagsteet är servisen, silver kupan med cocosbollar, ( tryffel går bra det också) och bullar enligt Elliot. Han blir väldigt besviken om vi inte använder servisen.
Ville bara få med den här konstiga tomaten som ligger på mogningsfatet i köket.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut med fikan. Och dörr-dekorationen är helt fantastisk. Nu får man mycket inspiration när hösten kommer med alla dess färger. Jag hittar mycket inspiration från naturen och tiihörande färgkombinationer. Hoppas ni får en trevlig helg! /petra.h

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Nu såg jag din kommentar i min blogg, tror vi gick om varandra i bloggarna på något sätt! Ha ha...nåja. Min förra kommentar alltså i ditt förra inlägg, lät lite negativt mot bloggvärlden, ber om ursäkt för det. Var inte alls meningen. Ibland har jag kanske lite svårt att hålla mina tankar för mig själv. Tacka vet jag IRL, då man inte blir missförstådd som man lätt blir i cyberrymden. Det jag menade med produktion så har vi läst lite om det inom textilingenjörsutbildningen. /petra.h

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!