söndag 29 november 2009

Hyacintland och en olycka


Några hyacinter med tomtar, ljus, kottarna som vi plockade i höstas och mossa från trädgården.

Fröna från de torkade kottarna har jag sparat och lagt i en bonsaikruka som jag fått av min morbror i Japan.

Några tomtar sitter under sina luvor och värmer sig vid ljuset. I bakgrunden står en lite större bonsaikruka, även den från morbror.


Några keramikkantareller får ligga i mossan. Plockades från kransen i vardagsrummet.

Bredvid det fina julblomstret har det hänt något hemskt. Tomten och den ena stjärngossen har tappat huvudet och den andra stjärngossen har tappat armen. Dags att ta fram superlimmet igen så de mår bra till Lucia.
Jag köpte dessa söta figurer på Sia förra året till barnens julkalender och de är så sköra. Leonard hade av huvudet efter bara några timmar, sedan försvann det och hittades åter när vi byte ut skåpet mot det vita vitrinskåpet. Ett tecken på slarvig städning....

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara fotografier, är du fotograf kanske??? Jättejuligt, hemlängtan hemlängtan....

    SvaraRadera
  2. så söta, hoppas superlime hjälper, de måste bli friska igen!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!