söndag 8 november 2009

Vitrinskåp

Tyckte att det var dags att visa mitt vitrinskåp jag köpt på blocket för 500kr. Det har varit färdigt ett tag och legat på reserven om jag inte har något att skriva och i dag är en sådan dag. På hyllan står en röd lotusblomma som jag köpt ur tre små rums julsortiment. Den lyser rött och juligt fint. Kanske lite tidigt men det är snart första advent. På ett fat ligger kottar som vi plockat från skogen på tork eller de har nog redan torkat eftersom de legat där i minst 2veckor. De väntar på att få bli julpynt.

Skåpet har målats och fått nya knoppar i porslin från ikea 2 för 19kr. Nu när det blir mörkt så tidigt går det inte fotografera på kvällarna. Bilder på insidan kommer förhoppningsvis imorgon om solen kan titta fram en stund. Skall slipa lite på skåpet så att det blir lite matt och nött dessutom behöver jag rensa runt fönstrena.

Så här såg skåpet ut från början. K var väldigt tveksam han trodde inte alls att det skulle kunna bli fint. Nu skall jag försöka få ordning på små tossor jag börjat sy på det var inte så enkelt som jag trodde att få till ett vettigt mönster.

2 kommentarer:

  1. Hej Mia!
    Oj vilken skillnad det blev när skåpet fick vit färg:) Jättesnyggt, ett riktigt fynd!

    Kolla under nyheter på Systerlyckligs hemsida, där ligger de i brunt på sidan 2!

    Har inte hittat några snygga ramar till florabilderna än så länge har jag dem som de är.

    Ha en jättebra kommande vecka!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Det blev verkligen skilnad! Snyggt jobbat och vad fint det blev med Lotusblommorna!

    Stor kram

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!