torsdag 28 januari 2010

Fler bilder på syrummet

Nu blir det väldigt rosa och vitt i syrummet men man tager vad man haver och detta är det jag har hemma just nu. Och det är tur att jag sparar allt trots att jag svär ibland över alla grejer som är bra att ha.


Igår klädde jag om en gammal papperslåda som barnen haft i sina garderob. Hur den såg ut innan ser ni längst ner i inlägget. Pappret är samma som det jag klädde in kartongen till prinsessbakelsen min kusin fick i bröllopspresent, och det kommer från Ikea. Eftersom jag tror att det inte finns kvar så jag har snålat mycket. Endast framsidan och en cm på sidan är klädd, resten är vitt.


Som handtag för att lättare kunna öppna lådorna har jag använt ett gammalt trasigt halsband och lite ståltråd. Jätteenkelt men ändå väldigt fint.


Denna smarta låda för band hittade jag på Panduro Hobby men såg att även Åhlens hade den på sin kort- och scrapbooking avdelning.

Gardinerna är rosa och apelsinfärgade (vet inte hur ordet på o stavas). Dessa hade vi i vårt sovrum i vår lägenhet.


När jag klädde om lådboxen fick barnen leka med spillbitar och andra roliga inslagningspapper. Mycket pappersklipp blev det men de hade också kul och jag fick lite gjort. Deras monsterpapper och muffinspapper är från Lagerhaus, som har mycket bra papper till ett billigt pris.


Så här så lådan ut innan väldigt väl använd och gäll i färgen, prisvärd är den också med tanke på att de varit i garderoben i minst 4 år vi har då öppnat och stängt lådorna några gånger om dagen för att hämta kalsonger, strumpor och trosor. 19kr på rea.

14 kommentarer:

  1. Vad fint det blev. Superfin låda och smart med banden. Vad inspirerade det måste vara att sitta i syrummet. Kanske ska man komma förbi och bara sitta, då borde väll kreativiteten komma per automatik...

    SvaraRadera
  2. Vilken smart låda för banden! Den får jag kolla in!

    SvaraRadera
  3. Så fint du gör! Och lådan blev ju supersöt! Stor skillnad...

    Nu förstår jag... Såg bilden på graviskjolen hos Vardagsresa och blev förvånad över att det fanns "gravidmodell-dockor. Men det gör det alltså inte...!

    Jag beundrar dig verkligen som vågade säga upp dig och starta eget. Kul att det går så bra för dig! Men så gör du ju också så mycket fint.

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  4. Å vad gullig lådan med de fyra lådorna blev! gillar verkligen de söta handtagen! Arbetet blir ju så mycket roligare när det är fint runt omkring!

    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
  5. Kul att inreda sitt eget lilla krypin. Ska börja fundera på mitt eget syrum, bra med andras inspiration.

    SvaraRadera
  6. Hej Mia!
    Vad fint! Jag gillar oxå de fina handtagen på lådorna:)

    Ja, det gick fort för bebisen att komma ut! Nu när jag vet att det är en tjej så ska jag beställa en fin klänning eller kjol på Kinoko åt henne..fast de små jeansen är ju oxå så coola, åh Moster vill köpa ALLT, hihi!;)


    Ha en trevlig fredag,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vad fint du gör i syrummet, skulle själv behöva ett litet hörn för mina små projekt, men här är lite överfullt redan, så jag får nöja mig med ett pysselskåp!
    IKEA får det bli nästa gånh, för våra pärlor är snart slut,, igen!

    Kram Emma

    PS. Haklappen tål 40 tvätt, var tyvärr ivägen när Hilda var dålig, men den ser inte det minsta påverkad ut!

    SvaraRadera
  8. Takk for hyggelig kommentar! jeg forstod ikke helt hva du mener med text på stolene? Jeg brukte bilderedigeringsprogram i går for å skrive inn på stolen, er ikke det i virkeligheten om du forstår hva jeg mener :) Nydelig syrom du har :)klem

    SvaraRadera
  9. Vad fint! Smart att kla om ladorna, du skulle ha postat det har inlagget for en vecka sen, innan jag slangde ut mina Ikealador.... Ursakta bristen pa svenska bokstavar - jag ar hemma hos svarforaldrarna...

    SvaraRadera
  10. Jag skulle också behöva smålådor till mina sybehöv, nu vräker jag i allt i en enda röra! Ha en fin helg! /petra.h

    SvaraRadera
  11. Vad fina låderna blev! Är det inte pilligt att göra det? Hur gör man? Med vanligt klister?

    SvaraRadera
  12. Oj vad du kommer att fá det fint. Blir lite avis, jag syr fortfarande vid matbordet.

    Jag skulle gárna lára dej virka sittandes barfota i en fin trädgárd, det skulle ju vara en dröm......

    Jag är en helt vanlig undersköterska, just nu arbetslös. Men snart börjar jag att jobba igen.

    SvaraRadera
  13. Massor med tips för att få bra ordning!!

    Själv har jag världens rörigaste arbetsbord..och jag har stenordning på andra platser i huset..tror att kaoset skapar kreativitet hos mig :)

    Ha en härlig helg!

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  14. Mmm vilket fint arbetrum du har! Och smarta lösningar. Liksom fina.
    Jag hann faktiskt läsa lite idag! Men jag har givit upp filmer. Somnar... (När jag läser vaknar jag i alla fall när boken faller ner i ansiktet på mig ;) )

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!