lördag 30 januari 2010

Tygerna är sorterade


Nu har jag sorterat alla tyger och flyttat på dem till en hylla där jag har mer koll på vad som finns. Tidigare har de legat i lådor som varit så djupa att man inte fick någon överblick av de som fanns. Nu ligger de i en vanlig 35cm djup bokhylla.Några av tygerna är små bitar efter min mamma. Nån halvfärdig klänning, byxa, kjol och jacka finns där.

Tygbalarna har fått en plats i en köksstomme som står under arbetsbänken som jag tagit över efter Kenneths far.
Nu skall garderoben med gamla kläder som är bra att ha också få sig en storstädning. Fortfarande rörigt men snart är det färdigt och då kommer bilder på hela det lilla rummet rummet.



4 kommentarer:

  1. Vilken fin ordning! Det gör gott för inspirationen att ordna tygerna och sysakerna med jämna mellanrum, har jag märkt!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig ordning du har!
    Jag såg en kjol du sytt i en annans inlägg, otroligt så duktig du är!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Hej Mia!
    Vad mycket tyger du har, ordning o reda har du oxå:)

    Ska kika in efter nyheterna på din hemsida, tack för tipset! Det är mycket roligare att ge bort ett plagg från dig än från en opersonlig klädkedja typ Lindex o H&M!

    Ha en trevlig söndag,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Hmm.. jag borde nog också sortera mina tyger, ser jag. Du ser ut att ha fått fin ordning på dina! :)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!