torsdag 22 april 2010

Elliot 7 år

För 7 år sedan gick jag runt Djurgården och hade picknick med värkar varje timme och på natten föddes Elliot. Kan inte förstå att det var sju år sedan, det känns som igår.
Dagen började med frukost på sängen och sedan blev mitten på dagen jättetråkig, tre övertrötta barn som skrek så fort någon rörde vid dem och Elliot sa att det var den värsta födelsedagen han haft i hela sitt liv. Att det regnade hela dagen gjorde det inte bättre och i morgon ska det också regna, det får bli en utflykt till Gotemba Outlet där det ska finnas en fin oljekanna som jag vill ha med mig hem. Men kvällen slutade i alla fall trevligt med hamburgare och pannkakstårta och E fick vara uppe lite längre och mysa med oss.


Att laga svensk mat här är inte så lätt ännu svårare är det eftersom min morbror inte har någon fungerande ugn. Vi har råstekt pommes i flera timmar och istället för tårta fick det bli en pannkakstårta som uppskattades av både barn och japaner. Den här våren har varit kallare än vanligt och grönsakerna är väldigt dyra, japaner köper tydligen inte gärna in frukt och grönt från andra länder utan allt odlas här förutom grapefrukt tror jag.
Idag fick vi ett nytt datum för hemfärden och hoppas nu att vulkanen inte får för sig att släppa ut mer aska så vi får åka hem.

Ni som ännu inte anmält er till utlottningen har fortfarande några timmar kvar på er innan lotterna läggs i en korg.

Trevlig kväll önskar jag er alla som tittar in i dag!

12 kommentarer:

  1. Hoppas grabben vart lite nöjd ändå... Längtar barnen hem? Vi ska till USA i sommar och vara borta i två veckor. Min flicka kan börja gråta när hon tänker på att hon ska vara borta så länge från sin bästa kompis! Hoppas ni snart är på flyget hem...

    SvaraRadera
  2. Grattis Elliot! Tänk vad fort det går, jag tycker också att jag nyss fick min Matilda som snart är fem... Låter som om dagen ändå fick ett trevligt slut och det är nog det viktigaste. Vi får hoppas att vulkanen håller sig lugn nu. Håller tummarna!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Gratulera Elliot, som fyller på samma dag som jag :-). Vilken snygg bild på honom! Här var det regn och rusk idag med, det verkar nog få barnen på dåligt humör! Mycket skrik här idag med alltså (dom var hemma idag). Ser smarrig ut den där pannkakastårtan. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni får komma hem nu. Saknar er men framförallt dig!

    En extra kram till Elliot också som fyller år!!!

    SvaraRadera
  5. Grattis till Elliot!!! Jättefin bild på honom!Och pannkakstårtan såg inte dum ut den heller. Jag ska skicka snälla tankar till vulkanen så att den håller sig något sånär lugn:)

    SvaraRadera
  6. Grattis till Elliot! Pannkakstårtan ser god ut! Hoppas ni får komma hem nu när ni fått ett datum!

    SvaraRadera
  7. Vad roligt! Vi får "frisera" några stubbar till er *blink*...

    Bloggträffen är från 19.00 på tisdagen, hoppas, hoppas att du orkar gå då! Skulle vara så kul men jag förstår om du kommer att vara liiiite trött. Njut så mycket ni orkar av de sista semesterdagarna nu!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  8. Så kul att du ville vara med i min lilla utlottning!
    Hoppas att ni har en go fredag!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Grattis til gutten din!
    Høres ut som om dere har en spennende ferie!
    Krysser fingrene for at dere kommer dere hjem igjen snart:)

    SvaraRadera
  10. Stort grattis till din lilla Elliott!

    Ska bli spännande att se hur det gått i din dragning - jag håller tummarna för mig själv:)

    Kramar från
    Sally och jag

    SvaraRadera
  11. Gratulerer med dagen til, Elliot:)

    SvaraRadera
  12. Grattis till Elliot från oss alla här!!! Så ert plan blev också inställt...jag höll tummarna för er och trodde att ni hade fått åka trors allt. Har ni fått något nytt hemresedatum? Tur att ni verkar ha det bra ändå!!! Man får se det som lite bonussemester!!! Har ni kollat upp om ni kan få något på försäkringen?
    Kram!!!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!