fredag 23 juli 2010

Vi går och fiskar

I onsdags var vi och fiskade med barnen i en liten sjö som ligger fem minuters bilfärd hemifrån. Vi köpte ett fiskekort, packade picknickkorgen med smörgåsar, ägg och dricka.


Leonard fick ha flytväst ifall hans små vingliga ben skulle tappa balansen.

Juliette var inte så intresserad av fisken, hon ville hellre gå ner till stranden och bada fötterna. Hon har ett blommigt linne från Kinoko och manchester kortbyxor från H&M.

Med denna kombination av kläder fick jag en ny idé till hösten, så nu är det dags att leta efter brun smalspårig manchester.

Efter två timmar åkte vi hem med en liten abborre som vi gav till igelkotten och den blev så glad och åt upp fisken på en halvtimme.

När man tittar på bilderna ser det ut som vi haft en lugn och mysigt fiskekväll men den var ganska rörig. Barnen klättrade runt på stenarna, Leonard som var rädd för att ramla i skrek så fort någon var för nära honom. Elliot hade inte riktigt ro att sitta stil och letade hela tiden efter en bättre plats och efter en timme hade han fastnat med metspöt i ett träd. Det spöt gick inte att använda mer efter det. Juliette är livrädd för myror och skrek så fort hon såg en myra och det finns ju några i skogen. Det var rörigt men mysigt och alla som var och badade i närheten hade något att titta och prata om. De var aldrig osams utan skrek till när de blev rädda. Vi kommer nog att göra det fler gånger och då kanske jag tar med en virkning och lite kinokokläder så jag kan ta bilder till hemsidan.

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att meta! När våra barn metar ligger hunden på bryggan och vaktar, hon är rädd att de ska drutta i. Så skönt att Leonard mår bra! Det finns inget värre än när barnen är sjuka. Trevlig helg!
    Kram/Lotta

    SvaraRadera
  2. Vad skoj att fiska =) Var bra många år sedan jag gjorde det =) Gud vad du är duktig på att sy!!! Jag tappar hakan. Är oerhört imponerad =)
    Nu ska jag kika vidare hos dig =)
    Ha en fin helg!!!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  3. Hihi, känner igen det där kaoset... Konstigt nog så blir det liksom aldrig så där lugnt o mysigt som man innan tänker att det ska bli när man planerar saker?

    Ser i alla fall ut som ni haft en härlig dag =)

    Sååå fint linne, spännande vad det kan vara för ideér du fått?

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Kan se er framför mig :). Tror säkert att de som gjorde det tyckte ni hade det härligt.

    Spännande att se vad du fått för idé.

    Kram Cia

    SvaraRadera
  5. Haha, jag tänkte när jag såg fotona att "Åh, vad det ser idylliskt ut", men ibland säger ord mer än bilder ;). För de flesta familjer med småbarn är det väl rätt kaotiskt när man hittar på något, men huvudsaken är ju att alla har roligt! Kram :)

    SvaraRadera
  6. Haha! Känner så vääääl igen mig! "Fantastiska" utflykter som blir rena stressträningen och kaos för andra också, min yngsta har förra sommaren och även denna varit rädd för: myror, getingar (förstår henne där dock)och flugor....japp särskilt flugor är riktigt farliga...
    Sedan gillar hon inte myggor men det förstår jag: hon svullnar upp av betten och måste få antihistamin...annars får varken hon eller vi en lugn stund, vare sig på dagtid eller nattetid....

    Men det ser idylliskt ut iaf....;-)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!