torsdag 26 augusti 2010

Dagens blommiga



Mina dagens borde egentligen inte heta en dagens utan en gårdagens eftersom kläderna visas dagen efter. Hoppas ni inte har ledsnat på mig och mina kläder, jag har en klänning kvar efter denna och sedan blir det till att sy lite nya barnkläder igen. Äldsta sonens garderob behöver fyllas på och jag har fått hem tygerna från Formex-mässan. Jag såg att det var en del brunt som kanske inte är barnens favoritfärg men väldigt snyggt att kombinera med andra glada färger.


Igår hade jag i alla fall den blommiga klänningen, jag älskar det tunna mjuka tyget. Mina klänningar är inte fodrade med bomullstyg som barnens. Istället har jag underklänningar som syns i nedkant och i halsringningen.

Underkjolen kommer från min farmor eller mormor och är väldigt söt med sin volang med pliserade veck. Jag har haft kjolen i flera år och är så glad att jag är en samlare för denna används periodvis och kan sedan ligga i några år i klädkammaren innan jag tar fram den igen. När jag är färdig med uppiffningen av barnens rum ska jag ta tag i klädkammaren som är väldigt rörig för tillfället.


Idag är sista dagen som jag är på Galleriet och det känns lite tråkigt även om vi kommer att hyra lokal igen snart. Vi vet dock inte var eftersom lokalen vi hyr nu inte kommer att kunna hyras veckovis mer. Om det är någon som har ett bra tips är det bara att höra av sig.
Igår var Malin med bloggen skapat av mig inne och hälsade på, kul att få se personen bakom bloggen. Kanske har det varit inne fler som läser min blogg, hoppas att ni vågar hälsa om ni kommer förbi. Lite nyfiken är jag på alla nytillkomna bloggbesökare.

6 kommentarer:

  1. blir absolutinte alls trött påa tt se dina finfina vuxenkläningar! tvärtom faktiskt! Lýcka till på sista dagarna nu
    /Y

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad fin din klänning var. Det är alltid kul att se vad du syr.
    Kram Amanda

    SvaraRadera
  3. Jag är absolut inte trött på dina klänningar utan fortsätt! Den senaste i raden var ursöt!
    Ha det gott i helgen och avslutningen på Galleriet.
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  4. Jättesöt klänning, så mysigt att du har kvar underkjolen. Måste kännas speciellt varje gång du tar fram den.
    Inte alls tråkiga inlägg, bara roligt och insirerande:-)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt "hej" hos mig :) Jag vill också fortsätta att titta på dina alster. Vad härligt med ärvda underklänningen förresten!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!