onsdag 11 augusti 2010

Kryddhyllan på plats


Nu är kryddhyllan på plats och det var en del jobb att få dit den eftersom den sitter på en gipsvägg. Jag har satt upp den med konsoler och en stödbräda under så att den sitter ordentligt.

Lådorna är fyllda med knappar, spetsar och blivande börser. Burkarna ovanför är ABBAs sill- och romburkar med pärlor, säkerhetsnålar och hårclips. De har fått en varsin virkad hatt. Ett enkelt, billigt och miljövänligt sätt att skapa fin förvaring.


En snabbkaffeburk från Nescafe har fått matchande innehåll bestående av metall- och guldknappar. Kenneths farmors eller mormors magnecylburk får vara nålförvaring.


I brist på fina trådrullar i trä har jag använt gamla strumpstoppare efter Kenneths farmor, de har fått lite spets rullat om sig. Den lilla trälådan har jag gjort på träslöjden när jag var 10 år och i den ligger mina gamla oljefärgstuber kvar som säkert är lika gamla som lådan. Måttbandet är min mammas gamla.


Idag kom Juliette ner med fleecemameluckerna som hon fick i går tillsammans med söta inomhusballerinor. Trots att det varit sol idag har hon haft på sig dem hela dagen för hon tycker att de är så sköna. På bilden här ser de nästan hellånga ut och kanske skulle jag sy en sådan variant, det var lite gulligt med spets i nedkant även när de var långa. De gav mig också en idé på myskläder åt mig själv att ha på mig istället för en morgonrock då jag syr.

Nu undrar ni säkert vilken människa som sitter och syr med morgonrock, kan hon inte bara ta på sig kläder på morgonen och kvällen? Mer om det skriver jag i veckan då jag skall försöka ta tag i min award som jag fick av Annie förra veckan.....

9 kommentarer:

  1. Vilken snyggeling, kryddhyllan blev jätte tjusig och passar jätte bra med innehållet och spetssplarna!

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Känner att jag har varit i min lilla bubbla ett tag nu och missat massa roligt och fint som andra hittat på!
    Har nu suttit och läst ikapp här hos dig och bara myst!
    Så mycket fint du har sytt och vad härligt med ett syrum!
    Höll ju på att missa fina tävlingen också!
    Hoppas att du har en härlig kväll!
    Kramar Mimmi

    SvaraRadera
  3. Vilken fin kryddhylla. Smart att använda den i sitt syrum.

    SvaraRadera
  4. Oj, så snygg den hyllan blev, och med alla fina tillbehör till. Gillar sådana där gamla plåtaskar, har några efter min mormor.

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev med kryddhyllan!

    Supersöta fleecemamelucker Juliette fick:)

    Ha en bra dag!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Å så fint det blev med krydhyllan! Kan tänka mig att du trivs i ditt nya rum, måste vara skönt att få det klart.

    Juliette var så härlig på bilderna.

    Kram Cia

    SvaraRadera
  7. Wow så fint den gjorde sig där. Och så härligt läckert sliten den är. Verkligen sådär vintage som man önskar att man själv hade. Men här har jag svårt för att hitta speciellt rätt "slitning". Antingen för nytt eller för ovårdat här :-)

    SvaraRadera
  8. Åhh så fint det ble med kryddhyllan. Härligt att få arbeta i ett rum som både är funktionellt och vackert.

    Kram från viola

    SvaraRadera
  9. Ska hålla ögonen öppna efter en söt liten Mia imorgon då! Men du går väl inte dit i morgonrock hoppas jag *fniss*! Kram på dig duktiga du!/Tess

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!