söndag 19 september 2010

Badrum för småfolk


Det är mycket pyssel med lilla dockhuset, men roligt är det och väldigt svårt att sluta. När en sak är färdig kommer idén till nästa.


En virkad badrumsmatta


Knoppbräda av en gammal glasspinne med avklippta knappnålar som knoppar. Tvålen täljdes av en bit stearin och tvålfatet är en stump av en glasspinne.


Handdukar är av filttyg, lite stelt men det mjuknar med tiden då barnen leker med det.


En pappersblomma (köpt i Japan) har fått plats i en målad trävas.

Nu ska jag göra klart en chokladtårta och städa syrummet (dags att ta tag i röran). Sedan kommer släkten för att fira Leonard i efterskott. Det blev inget sytt den här helgen, det blir till att sy varje kväll nästa vecka för att hinna med min klänning och väska.

13 kommentarer:

  1. Gillar verkligen din blogg så jag har nog inget val.... jag måste nog börja följa den nu. *fniss*

    Ha en skön Söndag

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  2. Så sött! Ska göra ett gulligt dockskåp till MAja med men det får nog vänta ett år. Hon är såååå söt i sin nya fina kjol.

    Kramar till dig♥

    SvaraRadera
  3. Wow! Så flott det blir!! Masse fine detaljer:)

    SvaraRadera
  4. Det är ju så fint, så nu blir jag allt mer frestad på att sätta igång med vårt dockhus. Fint med de röda handdukarna, minimattan, japanska blomman och alla andra små detlajer.

    SvaraRadera
  5. Så otroligt sött och pilligt. Det måste vara så spännande för barnen med varje nytt projekt som mamma hittar på :D.

    SvaraRadera
  6. Hej! Vad fint det blir i dockskåpet! Jag hittade en tävling där man kan vinna leksaker för 2000 kr om man visar bilder på sitt dockskåp. Som klippt och skuret för dig.

    http://www.mama.nu/lekmer/

    Kram Amanda

    SvaraRadera
  7. Vilket pyssel! Men fint blir det.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så sött! Och så underbart fin den bruna kjolen blev även i vuxenstrl!

    SvaraRadera
  9. Hej Mia!
    Åh vad fint! Drog på smilbanden när jag såg den söta lilla badrumsmattan!

    Ha en bra kommande vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. Åh, vad fint... Ett sådant badrum vill jag också ha, helst i verklig storlek :)!

    Kram/Annie

    SvaraRadera
  11. Du gör så mycket fint. Va söt din lilla dotter är.

    SvaraRadera
  12. Vad fint det blev! Du är sååå DUKTIG!!!

    SvaraRadera
  13. Så fantasifulla ni är! Ett eget dockhus var min stora dröm när jag var barn...

    Kram, Outi

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!