torsdag 16 september 2010

Renovering pågår


...i hela dockhuset. Vi har tapetserat alla fyra rummen och målar just nu alla små möbler. Igår kaklade jag golvet i badrummet med linolium-restbitar som jag hittade hemma. Jag och Juliette klippte, klistrade och fogade.

Randigt i vardagsrummet,


Blommigt i sovrummet och...

... rutigt i köket. Samtliga pappersark kommer från Panduro och köptes när jag hade en träff med Anna.

Det här var det som gjorde att jag tog tag i dockhusrenoveringen. Genom barnen och deras kompisar lär man även känna nya vuxna, föräldrarna. En mamma visade sig vara lika pysslig som jag och hade byggt och inrett ett helt dockskåp. I måndags när vi var där och hälsade på fick vi en liten ask med lite smått och gott som hon gjort själv. Juliette var så glad och ville genast sätta igång med göra fint i det lilla huset. Jag som har velat göra om i ett dockskåp så länge jag kan minnas satte igång dagen efter med att måla. Det mesta finns hemma, jag har samlat på mig en del under åren.

Fler bilder kommer de närmaste dagarna och badrummet blir först ut. Perfekt pyssel och lek med barnen. Man har trevligt tillsammans samtidigt som man får något gjort. Vill ni se massa fint till dockhus, titta in här.

9 kommentarer:

  1. Så skjønt Mia:-)
    Ha en fin dag,
    klem Hege.

    SvaraRadera
  2. Hallå!

    Det där är verkligen kärt bestyr. Jag renoverade mitt gamla dockskåp åt Johanna när hon var liten, hon är nästan 20 i dag.

    När det gäller Esmeralda så fuskar jag och har köpt en hel del Mailegmöbler till henne som hon ska få när hon fyller 4 år. Där får hennes kaniner bo.

    Johanna ska få ha mitt gamla docksskåp kvar tills hon får egna barn, det är till och med inrett med belysning. Det var nog mest jag som tyckte det var kul att pyssla, jag kan inte komma ihåg att hon lekte speciellt mycket med det.

    Önskar Familjen Kinoko en härlig helg med mycket sol!


    Kramar,
    Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig blogg du har. Jag hittade alla mina gamla dockhus möbler på mammas vind i förrgår. Om jag bara hade en flicka som ville leka med dem. *fniss*

    Ha en bra dag.
    Kram Dessie

    SvaraRadera
  4. Jättefint dockskåp! Fint val av möbler och tapeter. Har länge tänkt fixa vårt, det är bara helt vitmålat nu, men vill inte riktigt bli av.

    SvaraRadera
  5. Heej!
    Vilken härlig blogg du har! :)

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  6. Jättemysigt! Ska bli roligt att se flera foton från detta vackra "hem". Snart börjar det bli på tapeten med dockhusbygge här hos oss också (men vi ska ha färdigt det riktiga huset först)!
    De små kakorna är alldeles underbara, vilken dröm för en liten flicka (eller pojke) att få leka med sådana verklighetstrogna saker!

    Kram/Annie :)

    SvaraRadera
  7. men åh vad fint! vad får du tag på alla dockmöbler? eller gör du själv kanske? har införkaffat mig ett dockskåp som jag ska renovera och glra samt köpa in möbler och prylar till. så jag behöver all inspiration och alla tips jag kan få! och vad har du för objektiv när du fotar allt smått? kram

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!