söndag 31 oktober 2010

Vita remsor blir en läskig kostym

I fredags var det Halloweenfest i skolan och E ville vara mumie i år igen. Men i år ville han ha långa ärmar och något på huvudet.

En gammal vit T-shirt fick bli som en luva där halsringningen är öppningen på luvan. Därefter sydde jag på restremsor. Byxorna är först ihopsydda av remsor för att få ett tygstycke, sedan har jag klippt ut byxdelarna. Tröjan och byxorna gjordes förra året, här ser ni de bilderna men ärmarna har förlängts av en annan tröja.

Någonstans bland dessa remsor ser man grundplagget - en gammal omlotttröja som blivit för liten och fått några remsor påsydda.

Med denna kostym kom E tvåa på festen i tävlingen där läskigaste dräkterna utsågs, han var så glad.

Idag är det sista för anmälan till min utlottning. Har ni ännu inte gjort det kan ni göra det här. Ni som har anmält er säger jag lycka till imorgon. Önskar er en trevlig söndag.

6 kommentarer:

  1. Vilken superfin mumiekostym!!! Med silvermedalj dessutom:)Och sen blir jag såå förtjust i den header! Så otroligt söt bild o sen med det klarröda i det svartvita... Snyggt!!!
    Ha en fin dag! Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Wow vilken scary kille :)) Förstår att han fick en bra placering i tävlingen, dräkten är ju helt makalös, såå häftig!!

    Önskar dig en skön söndag!

    kramiz aka

    SvaraRadera
  3. Vilken läskig liten mumie! =) Hoppas att han hade roligt! Och vilken tur att han har en mamma som kan det där med nål och tråd! =)

    Ha en härlig Söndag

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  4. Vilken läskig och fantasifull dräkt! Förstår verkligen att han placerade sig bra i tävlingen när han hade så fina kläder!
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  5. Jättecool dräkt. Min stora tjej kommer definitivt att kräva en likadan...

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!