torsdag 11 november 2010

Klädd sänggavel


Jag klipper ut kläder varje kväll som ska sys ihop i helgen. Även på dagarna händer det att jag klipper till lite. Men en liten paus från utklippning, matlagning, städning, hämtning och lämning av barn blir det ibland och då gör jag andra saker. Idag klädde jag äntligen in sänggaveln till Leonards rum. Enkelt, det tog inte lång tid att fixa.

Nu kan jag äntligen gå och lägga mig på på kvällen utan att vara orolig över att han skall trassla in sig i lampsladden. En träbit cirka fem cm nedanför ovankanten fick bli som en liten hylla för böcker (och lampsladd).



Tyget jag använt påminner om jeanstyg men mycket mjukare jag tror att det är en bomull och polyester blandning.

Allt som behövs för att klä in en sänggavel är
En träbit. Jag har använt en kökslucka från fyndavdelningen på IKEA för 29kr.
Tyg
Vadd, ett gammalt täcke eller fleecetyg
Häftpistol eller småspik
En träbit och skruv till hyllan

Allt hittades i mina "bra att ha"-gömmor.

5 kommentarer:

  1. vad fint! Jag skulle oxå vilja ha en sån göma med grejer att rota i (plank, såg mm...). Det får väl bli en dag när vi köper hus på landet...tills dess får jag nöja mig med mindre projekt som min lilla inklädda låda ;-)

    SvaraRadera
  2. Grymt! Det blev verkligen fint. Tror du att man kan göra något liknande för en dubbelsäng?

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev! Och vad snyggt överkastet var! :)
    Lyllo dina kids som får så fint hemma!

    SvaraRadera
  4. Smart och snygg lösning. Och ditt jeanslapptäcke gillar jag verkligen. Är riktigt sugen på att försöka mig på något liknande!
    Ha det gott i helgen!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  5. Det blev jättefint! Smart, snyggt och enkelt. Har funderat på en liknande sänggavel i vårt sovrum, men kan aldrig bestämma mig..

    Du syr helt makalöst fina barnkläder! Älskar den röda jackan. Hade jag inte redan råkat köpa en till storasyster hade jag slagit till på din!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!