onsdag 19 januari 2011

Nyklädd adressbok




Efter att lampan blivit så fin när jag målat och klätt om den kände jag att adressboken också behövde piffas upp lite. Nu är den så fin att den faktiskt får stå framme. Då slipper jag dessutom rota runt i lådan när jag behöver den.


Papper från Panduro och det är samma block som jag hade till renoveringen av dockhuset. Bästa pappersköpet, trodde aldrig att det skulle räcka till dockhuset, en tårtlåda, adressbok, Anna och massor av andra saker som ännu inte är gjorda.


Även insidan av adressboken fick lite papper med färg eftersom det bruna inte passade.

Så här såg boken ut innan, egentligen inget fel förutom att någon av trollungarna har målat på den. Det svarta gummibandet sitter kvar men jag ska nog klippa bort det för att det känns överflödigt.

7 kommentarer:

  1. Vilken jättefin ad´ressbok du fixat till.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Den boken blir man glad av att se! Nu sover mina små, ska se om jag hinner klä ngn bok/låda... bara en kaffe först!

    SvaraRadera
  3. Vad fin den blev! Bra idé, något tom jag skulle kunna klara av;-) Blev lite sugen på att prova i alla fall!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  4. Heeeej finaste Mia!!!! Va härligt ni verkar ha haft det! Själv har jag kravlat fram från under den sten där jag befunnit mig hela vintern, hihi! Tiden har inte räckt till bloggen! Men nu så! Kram på dig goa du, glassen såg unerbart smarrig ut!/ Tess

    SvaraRadera
  5. Vad fin du har gjort boken! Och lampan är lika snygg fortfarande.

    SvaraRadera
  6. Vacker! Känns ju så lyxigt med papper som räcker länge :)

    SvaraRadera
  7. ett jättelyft för boken tycker jag! Och plättarna där uppe ser ju mummmmsiga ut!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!