onsdag 9 februari 2011

Vilse i pannkakan

Målvaktspannkaka Rullande pannkaka

Japansk pannkaka Plattpannkaka

Dags att visa pannkakan, inte mycket att säga om den. Två runda cirklar klipptes ut i gult bomullstyg, framsidan har en tunn brun organza över för att få en mer gräddad färg, ett hål för huvud och två för armarna och en metallskena i ytterkant. Baksidan har mellanlägg för mer stadga.

Sonen är nöjd men hade helst velat ha en som kunde rulla på riktigt. Men han insåg ganska snabbt att det var omöjligt.
Det enda jag inte känner mig helt nöjd över är den väldigt stora öppningen för huvudet men en tryckknapp får göra det mindre till föreställningen.

10 kommentarer:

  1. Det var en underbar pannkaka! Jag är imponerad, har alltid köpt färdiga dräkter eller inga alls liksom. Kanske kommer mina små barn växa upp och få sydda utklädningskläder efter all inspiration som deras mamma hämtar i bloggvärlden:-) tack!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fin, det blir succé!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar huvudbild du har i din blogg. Söt flicka och en riktigt bra bild.

    SvaraRadera
  4. Vill du bli dagens blogg?
    Passa på att gå in och anmäl dig!

    De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

    eller kanske Följa varann på bloglovin?
    Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
    (obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

    SvaraRadera
  5. Coolaste pannkakan jag sett!!! :)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Åh vad rolig:)

    Tänk vad livet blir roligt när man har en pysslig mamma...

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!