söndag 24 april 2011

Söndagsblden: plommonris

Några dagar kvar av påsken och vilket väder det har varit! Sol och värme hela dagarna. Vi har städat trädgården och märkt ut nya köksträdgården. Jag har sytt en del i syrummet med öppen dörr. Det känns som om jag kommer att sy mycket mer nu när man kan ha dörren öppen och ha lite koll på barnen samtidigt. Det bästa är att barnens "lekplats" är precis utanför syrummet.
Dagens söndagsbild är på vårt påskris som är en gren från plommonträdet fullt med färgglada fjädrar, några ägg och tre små små kycklingar.

En fortsatt härlig påsk önskar jag er som tittar in dag och som vanligt hittar ni fler söndagsbilder hos fabriken.

3 kommentarer:

  1. Jättefint, jag satte fjädrarna i kvistar från slånbäret..kul med variation.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Artig!
    Vi plukket kvister, men har ikke rukket å henge opp noenting i det enda =) Men, fine grønne blader har de nå fått..
    Mvh Siv

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Härliga färger. Och ditt syrum låter så mysigt,
    där vill jag också sitta. Själv tog jag lite grenar från
    en syren till vårt ris.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!