tisdag 5 april 2011

Tisdagstema: inredningsbutiker


Dagens tisdagstema på Fabriken är favorit-inredningbutik. Vad ska jag skriva om det? De senaste månaderna är det inte mycket nytt som flyttat in utan jag har haft så mycket idéer på hur man kan göra om saker att det helt enkelt varit roligare än att köpa nytt. Så idag blir det smygbilder på saker som inte är färdiga och var jag hämtat inspiration från. Lådan ovan är en clementinlåda som målats i samma färg som gungstolen. House doctor har jättemånga fina saker, bland annat trädlådor i olika färger och med olika texter.

De har även jättefina skolådor med fönster, så man ser vilka skor som gömmer sig i dem. Ännu ett pyssel som inte är färdigt är de skolådor som jag klätt in i olika papper. Men i dessa ska det inte vara skor utan pyssel. Kanske får några skor också att få sina lådor klädda i fina papper.



Färg har det inte funnits mycket av hemma hos oss innan jag hittade till Lilla Tussilagos fina blogg och butik. Hon har mpnga fina saker från Rice och där ifrån har jag fått inspiration till detta kuddfodral.




Tre små rum, med butik i Huddinge, säljer både nytt och gammalt.




Sedan får vi inte glömma bort loppisar som är fulla med gamla saker som någon annan inte vill ha. Med lite tyg, papper, fantasi och med hjälp av alla fantastiska bloggar som finns kan man hitta inspiration till att återanvända både tyger och möbler. Miljövänligt och billigt, dock ganska tidskrävande om man som jag inte gör färdigt en sak innan nästa påbörjas.


House doctors saker hittar ni bl a på Bagaren och kocken

PUB i Stocholm hittar ni House Doctor, Room, Himla och Systrarna Voltair.


Nordal gav mig ideen till gungstolen, bläddra gärna i deras katalog på nätet.


Fler inredningsbutiker hittar ni hos fabriken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!