måndag 16 maj 2011

En nåldyna

Tänk vad många olika sorters nålar det finns. Stora, tjocka, långa, smala, krokiga och så de här.


Hur de än ser ut så har mina nu fått en nåldyna att sitta fast på.

Tyg: kimonotyg efter mormor
Knapp: en glasknapp jag fick jag av min kusin när vi var i Japan förra året.
Fyllning: ris, jag har läst att det skall vara skonsamt för nålarna.
Idén: är inte min, jag har sett dessa runt om på andra sybloggar.
Garn: har använts till att forma dynan till blomma och är en restbit från filten jag virkade i våras.

Nåldynan har nu fått en plats på lilla pysselbordet bredvid soffan i vardagsrummet. Det är här jag syr tränsarna till klänningarna, virkar och syr fast rosetter på spännen. Fram till igår har nålarna suttit fast i olika trådrullar.

10 kommentarer:

  1. Hej där! Vilken finfin blogg du har, verkligen superhärlig! Hittade hit via Fabriken och ditt fina inlägg om prylar!
    Vi ses igen!

    SvaraRadera
  2. Som vi: olika tjocka, smala, korta eller långa :)

    SvaraRadera
  3. ja en bra nåldyna är guld värd. Vad använder du de böjda till, är det till möbler?. Jag har också gjort en nåldyna som jag tänkt visa upp men det liksom glöms av hela tiden...allt har sin tid :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken superfin nåldyna du har! Ett riktig skönhet :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Den blev riktigt fin. Sydde också en ny för ett tag sedan. Min förra, som var typ 15 år gammal, var då utsliten. Ris som fyllning tycker jag absolut bäst om...

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du vill vara med på pysselstafetten. :-) Jag kommer maila er alla om några dagar med lite info.
    Önskar dig en finfin vecka! :-)

    SvaraRadera
  7. En riktig sommarblomma!
    Jättefin, jag kör den gula och fula polyesterdynan på locket till nålarna du vet..

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin presentation du gjorde på Fabriken.
    Så enkelt med en så bra sak som nålen!, Perfekt!

    SvaraRadera
  9. Vilken fin nåldyna! Den ser ut att passa perfekt hemma hos er :-) Färgerna känns väldigt du, av det jag lärt känna i bloggen :-)

    SvaraRadera
  10. Vad kul att du fick presentera tisdagstemat hos Fabriken! Det var du väl värd med din härliga blogg och allt fint du gör!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!