måndag 30 maj 2011

En nåldyna



Hoppas ni alla haft en trevlig helg trots att det varit lite regnigt, blåsigt och småkyligt. Igår var vi på äldsta sonens dansavslutning, han var Pumba i Lejonkungen. Bilder på den hastigt sydda dräkten kommer en annan dag. Vår stora kamera har nämligen gått sönder och är inlämnad för bedömning/service. Så just nu håller jag på att lära mig den lilla kameran igen och det tar sin lilla tid. Objekten som ska fotograferas bör stå still, som den här nya nåldynan.

Pysselbordet har fått nya pallar och till dem har jag sytt nya överdrag av två olika tyger. Det ena är det här blåa kimonotyget, som är en stuvbit av min morfars kimono. Den lilla stuvbiten blev band till pallarna och en liten nåldyna.

Önskar er en solig vecka för det har de lovat oss.

2 kommentarer:

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!