onsdag 25 maj 2011

Sockervadd




Mer påfyllning till lekstugan och den här gången fick det bli sockervadd.


Ta en bit vadd och klipp ut en oval eller cirkel och släng i några restbitar, sy därefter runt cirka 1 cm från kanten

Klipp ut en bit kartong/papp (från ett flingpaket, mjölkpaket eller annat. Dvs lite hårdare papper som du har hemma). Tejpa fast en blompinne i önskad längd, dra ihop sytråden runt pinnen och sy fram och tillbaka tills det sitter fast ordentligt.


-Hur många ska du göra?
-Jag tänkte att tre stycken skulle räcka.
-Nej, vi vill ha flera.
-Men då får ni ju inte plats med alla andra godsaker.
-Okej då.

Till sockervaddsstället tog jag en gammal träbit i spillådan och borrade tre hål. Därefter klistrade jag fast självhäftande skumbokstäver från Panduro.

4 kommentarer:

  1. Herregud, så gulligt!!
    Kommer ihåg när jag som barn var på Liseberg och smaskade i mig spunnet socker, som jag kallar det..

    kram o må så gott!

    SvaraRadera
  2. Haha! Vilken rolig ide!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!