söndag 22 maj 2011

Söndagsbilden- bullar till lekstugan

I fredags var vi hemma hos en kompis till barnen där mamman är lika pysslig som jag. Deras lekstuga var full med hemmagjorda bakverk och det kändes så hemtrevligt. Därför började ja redan igår med att baka bullar med dottern och grannflickan. Jag klippte ut delarna och de sydde ihop, fyllde med vadd. Sedan sockrade vi dem med små pärlor tillsammans. För att kunna baka behövs det även en bakplåt och den är gjord av en spånskiva som jag häftat fast bakplåtspapper i teflon på.

Nu är pysselbordet fullt av saker som snart blir godsaker till lekstugan, som nu är mer som en cafè-kiosk.

Fler söndagsbilder hittar ni som vanligt hos fabriken.

9 kommentarer:

  1. Hallojsan!!

    Vilken underbar idé!! Måste vara roligt och kretivt för barnen att få leka med dessa prylar!..Jag skall bli mormor till hösten och får senare anledning att göra något liknande!!

    Ha en fortsatt mysig söndagskväll!! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bild! Ser supermysigt och roligt ut! :-)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vill också! Har virkat en hel del, men de där bullara var så fina!! Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad fint :) Har inte sett så där många "bullar" på en gång förr.

    SvaraRadera
  5. Sött sött! Skulle så gärna vilja äta en av bullarna just nu :).

    SvaraRadera
  6. Så hemtreligt med färska bullar i stygan!
    Underbart!

    SvaraRadera
  7. Så himla gulligt!
    Tänkte just på en grön dammsugare, såg också sådana sydda en gång..mums!

    kram Tina

    SvaraRadera
  8. Mums!!! Vad gott det ser ut...å inte minst naturtroget!!! Jättefint:)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!