måndag 18 juli 2011

Regnkappa till hunden




Min syster beställde en regnkappa till sin hund för ett tag sedan (läs: ett år sedan - men den som väntar på något fint...) . Nu är den äntligen färdig och fort gick det när jag väl satte igång. Då undrar ni säkert varför det tagit så lång tid.

Eftersom jag aldrig sytt till en hund eller själv har hund så tyckte jag att det var svårt att veta hur den skulle se ut konstruktionsmässigt. Men när vi var och besökte dem i New York i våras ritade jag av en kappa de hade till Betsy (hunden) på det enda de hade - en kisslapp för hundar. Lite annat kom emellan igen men till slut renritade jag mönstret på mönsterpapper och klippte ut den i vaxduk. Den har legat färdig ett tag och väntat på karrborre men jag har inte haft tid att besöka en tygaffär. Så för att de ska slippa vänta på den ett år till fick det bli tryckknappar, vilket egentligen är mycket finare men kanske inte lika praktiskt på en hund.





I brist på hundar omkring oss fick Kenneths hund vara modell och han ser väldigt nöjd ut, eller vad säger ni?






Hål för koppel bak i nacken, slejf med knappar bak, kinoko-lapp och tryckknappar. FÄRDIG!



Önskar er alla en trevlig dag


Mia

3 kommentarer:

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!