tisdag 23 augusti 2011

Ett litet lila ägg


Jag tog mig en titt i växtvitrinen igår och hittade den här söta lilla auberginen.


Och fler är på väg....

God morgon! Vart tog värmen vägen igår? Jag var med barnen i skolan och hade jeans på mig vilket var väldigt länge sen. För mig börjar hösten när jeansen tas fram ur garderoben och jag känner mig inte riktigt redo för det än. Jag hoppas varje morgon att solen ska skina och att få känna de värmande strålarna mot kinden. Men jag vägrar ta på mig andra skor än sandaler vilket inte var någon höjdare igår eftersom vi hade vandring i skogen på inskolningen. Men jag var inte den enda mamman med sandaler.

Första dagen utan storbarnen gick fort och jag har glömt hur det var att bara vara hemma med ett barn, lite som semester. Jag har faktiskt haft tid att sätta mig och lösa den där sudukon som finns på pappret lindat runt reklamen, och det var länge sedan jag tog mig tid att göra den.

Däremot är jag väldigt stressad över hur vi nu ska hinna till skolan 8.10 varje dag, det känns omöjligt. Det svåraste är att få barnen att somna tidigare när det fortfarande är ljust på kvällarna.

Önskar er som tittar in en trevlig dag!

1 kommentar:

  1. Vilken söt liten aubergine! Har odlat auberginer för länge sen. Hade också vita och rosa. Men tror inte de hann bli så stora. Här började skolan den 16:de redan, och dagis har också börjat.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!