onsdag 19 oktober 2011

Pompoms





Efter att ha sett dessa söta pompoms här, här och här var jag naturligtvis tvungen att prova göra dem också. Den enda färg vi hade på silkespapper dagen jag bestämde mig för att göra dem, var rött - så många röda blev det!

Det passar jättefint in i Juliettes rum då färgerna i rummet är vitt, rött och ljusblått. Dessutom kan man kan ju alltid fylla på med fler i andra färger.
För att slippa miljarders hål i taket gjorde jag som henne och målade en pinne vit och hängde upp pompomsbollarna i den, så blev det bara två hål i taket. En liten fågel vi hade hemma får sitta på en gren tills de färgade sys. Och skulle jag ha lite tid över kanske jag kan göra några sådana här också.


Beskrivning på hur man gör dessa jättesöta pompoms hittar ni här.


Lycka till!

2 kommentarer:

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!