måndag 21 november 2011

En liten båt


Vi köpte en ekologisk gårdskyckling och tråget som den låg i hade form som en båt. Jag diskade rent den och lade den på pysselbordet. Där låg den i några dagar tills Lillebror kom fram och sa

- Jag vill bygga en båt!



Så då gjorde vi det. En sjörövarbåt skulle det vara. Det vi hade hemma som var torrt nog att limmas var rester från förra höstens kottpyssel. För att få fast alla delar använde jag limpistol. Jag kan verkligen rekommendera det när man skall pyssla med pinnar och kottar eftersom limmet torkar jättefort. Dessutom tycker barnen att det är kul att trycka ut limmet. Men var försiktig - det är varmt.



På kottarna limmade vi fast daller-ögon och kottfjäll som hår och detta fick bli passagerarna (eller ska jag säga sjörövarna).

'

En liten ekollonbebis ligger och vilar i en valnötsvagga med grästäcke.
Ni får ursäkta alla limtrådar men de syns inte så mycket i verkligheten.


Tack så mycket för alla fina kommentare om tyllkjolen! I lördags fyllde Juliette 7 år och dagen till ära fick hon ha på sig kjolen hela dagen.


Önskar er alla en trevlig måndag!


Mia

1 kommentar:

  1. Vilken fin båt det blev. Tänk vad man kan göra av ganska lite egentligen. Och tänk vad roligt det är för barnen att få pyssla så här. Och skapa. Limpistolen kan jag inte klara mig utan. Så jag förstår precis vad du menar där. Kramar Kicki

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!