torsdag 8 december 2011

Mattan


Vi har länge funderat över en matta till köket men inte riktigt hittat en som passar. En trasmatta skulle det i alla fall vara, som är lätt att slänga in i maskinen. För som jag slabbar i köket och med de tre barnen som gärna hjälper till blir de en del mat på golvet. Senast i förrgår när vi bakade lussekatter såg jag något som liknade modellera och upptäckte att det var jäst någon trampat på. Jag pillade bort det och än så länge luktar det inte illa från mattan.

En köks-ö har hittat in i köket där det tidigare varit så mycket plats att köket känts lite omysigt. Jag plockade lite ute och kom på att grillbordet skulle passa. Så nu har vi det på prov och vi gillar det. Framför allt jag och barnen som låtsas att det är en gammal lanthandel där de får köpa syrliga karameller. Alldeles för många syrliga karameller har det blivit.

I och med den nya köks-ön har vi fått en plats till grytlapparna som tidigare legat inslängda i kastrullskåpet eller hängt 3 meter från spisen, vilket var lite jobbigt när de var bråttom. Men nu hänger de fint på en hängare som legat lite här och lite där i huset och väntat på att få komma till användning.


Ha en bra dag!


Mia

2 kommentarer:

  1. Fin matta. Är den från loppis eller har du hittat den i ngn affär (och i sådana fall vilken)?

    SvaraRadera
  2. Älskar mattan! Jag tror vi har en likadan i sovrummet, värsta färgklicken :-)

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!