torsdag 23 februari 2012

Finaste skoskydden


Onödigt, praktiskt eller roligt? Ja, det får du själv avgöra men fina är de och praktiska enligt mig. Tänk blickarna och kommetarerna man får av barnen  när man kliver in på dagis eller skolan med de här röda och granna skoskydden. 


Nu äntligen fick jag de där skoskydden färdiga, de som Rumba de kransen tipsat om här och här. Som ni ser har mina en annan form hennes är mer lika de blå originalen men de fyller samma funktion. Vaxduk i  en härlig röd färg med vita prickar och ljusblått kantband där resåren gömmer sig. Och för att inte kladda ner i väskan har jag även sytt en påse att lägga dem i och den är blå. Så nu slipper jag kämpa med skorna eller ta på mig de blå engångsskydden som är blöta, grusiga och trasiga och inte hjälper ett dugg. För jag har de finaste skoskydden, som inte bara är fina utan också tvättbara och miljövänliga.



Stora gjorde jag dem, så stora att de även passar Kenneths vita gummistövlar i stl 42. För vem vet, kanske han också känner för att dra på sig de röda skoskydden.... Och efter att resten av familjen sett dessa önskar de sig ett par allihopa.

Mia

15 kommentarer:

  1. Helt ljuvligt fina! Vem blir inte lite gladare av de här!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar mig också ett par!!! Och gärna prickiga! ;-)

    SvaraRadera
  3. Urtjusiga!! Supersmart med en egen påse till de oxå:) Ja de där blåa engångsskydden på dagis är ju alldeles hopplösa!! Jag har dessutom blivit så pass stor nu att det känns extremt jobbigt att bocka sig ner och försöka få på sig de eländiga sakerna...

    SvaraRadera
  4. Fina och praktiska! På lilltjejens dagis finns inga skoskydd alls, så det är till att ta av sig skorna varje gång vi hämtar henne. Men nu ska det bli ändring på det - jag har vaxduk i gömmorna hemma!

    SvaraRadera
  5. Jätte fina. Jag brukar använda skoskydd som skydd på cykelns sadel. De där skulle ju vara superfina och säkert hålla lite bättre. Månne de klarar av solljus?

    SvaraRadera
  6. jag vill se Kenta i skydden!!!! ;)

    SvaraRadera
  7. Fiffigt! Speciellt eftersom de blå alltid är sönder...

    SvaraRadera
  8. Vem blir inte glad av de där! Snyggt med matchande påse också :)

    SvaraRadera
  9. Det är vad jag kallar klass det... ett par alldeles egna tjusiga skoskydd! :-)

    SvaraRadera
  10. Wow, det är ju så man önskar sig snö och slask om man skulle äga ett par så fantastiskt fina skoskydd!

    SvaraRadera
  11. Härliga! Har själv tänkt tanken många gånger efter att ha sett dem på olika bloggar men aldrig kommit till skott - hade tänkt att göra flera stycken till förskolan eftersom de som finns där alltid går sönder, men jag kan ju börja med till mig själv ;)

    SvaraRadera
  12. Bra mycket roligare än de man brukar få låna. De blå otäcka. Dina gör ju inget om man glömmer ta av innan man åker till jobbet :)

    SvaraRadera
  13. Det här måste vara det sötaste jag sett på väldigt länge! Urgulligt! Jag vill ha!

    SvaraRadera
  14. Underbart! Jag tror helt klart på att allt som är färgglatt och fint gör livet lite roligare när vädret är trist! Fram för mer glada gummistövlar, paraplyer och regnkappor. Och fina skoskydd förstås!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!